Není důležité co, ale kolik
Lidé se velmi často pletou, když mají srovnat pivo, víno nebo lihoviny podle množství alkoholu, které obsahují v jedné porci. „Pokud někdo vidí panáka 40% destilátu, automaticky má za to, že se jedná o nápoj s nejvyšším obsahem alkoholu. Je potřeba si ale uvědomit, v jakém množství ten který nápoj konzumuje. V půllitrové porci piva člověk vypije více alkoholu než ve 4 cl panáku vodky,“ říká Vladimír Darebník, výkonný ředitel Unie výrobců a dovozců lihovin ČR.
Data o chybném vnímání obsahu alkoholu v konzumních jednotkách vyplývají z průzkumu realizovaného agenturou Ipsos na vzorku 1 100 respondentů, který si nechala vypracovat Unie výrobců a dovozců lihovin České republiky. „Věděli jsme, že základní znalost obsahu alkoholulu u piva, vína a lihovin je nízká, ale že jde o takto zásadní omyly i v konkrétních případech nás velmi překvapilo. Přitom ve všech nápojích je pořád ten samý alkohol. Ať jde o víno, pivo nebo lihoviny,“ komentuje Vladimír Darebník.
Kampaň připravila společnost Allmedia4U, která se stará o PR i SM komunikaci UVDL ČR. Poběží zejména na sociálních sítích, a to od listopadu do poloviny roku 2021. Tváří kampaně je personifikovaná postava Pepy Vípila, jehož jméno se skládá z prvních písmen slov
VÍno,
PIvo,
Lihoviny a poukazuje na fakt, že alkohol je jen jeden. Pepa Vípil bude na sociálních sítích edukovat veřejnost v oblasti alkoholu a uvádět nejčastější omyly na pravou míru.