a. Reklama nebude nikdy zaměřená na osoby mladší 18 let a nebude šířena prostřednictvím médií, jejichž cílovou skupinu tvoří především osoby mladší 18 let.
b. Reklama šířená prostřednictvím internetu a sociálních sítí nebude nikdy cílit na osoby mladší 18 let a cíleně se zobrazovat na stránkách nebo u obsahu, který je pro tuto skupinu typický, nebo využívat prostor na internetu u třetích stran – např. celebrit a influencerů, jejichž návštěvníky stránek a obsahu tvoří převážně osoby mladší 18 let.
c. Influenceři, kteří budou propagovat značky alkoholu, musí mít v době spo lupráce na svých profilech na sociálních sítích alespoň 70% podíl sledujících/fanoušků starších 18 let.
d. Webové stránky Členů budou vždy vyžadovat při vstupu potvrzení, že jejich návštěvníci jsou osoby, které podle zákona mohou konzumovat alkoholické nápoje (jsou starší 18 let).
e. Osoby vystupující v audiovizuální reklamě nesmí vypadat mladší a být mladší než 25 let.
f. Celebrity, brand ambasadoři a influenceři budou vždy seznámeni s těmito samoregulačními principy a budou zavázáni k jejich dodržování v plném rozsahu.
g. Reklama nebude využívat žádné grafiky, symbolů, hudby, kreslených postav či jiných objektů a forem zobrazování, které jsou spojovány s osobami mladšími 18 let.
h. Nebude umožněna licence používání názvů alkoholických produktů, log nebo obchodních značek na dětském oblečení, hračkách, hrách či jiných výrobcích určených především osobám mladším 18 let.
i. Sponzorování pořadů či akcí Členy je povoleno pouze tam, kde je předpoklad více než 70 % účastníků, posluchačů či diváků z řad osob starších 18 let.
j. Všechny reklamní akce, soutěže a ceny v nich udělované a podobné akce a události určené k propagaci alkoholických nápojů musí být organizovány pouze tam, kde je předpoklad účasti více než 70 % osob starších 18 let.
k. Členové neumožní, aby se značky alkoholu legálně objevovaly na replikách sportovních oděvů v dětských velikostech. Nebudou také využívat ani dalších marketingových nabídek k využití názvů a log alkoholických nápojů na výrobcích přednostně určených osobám mladším 18 let.
l. Členové se zavazují, že nastaví profily svých výrobků na sociálních sítích tak, aby provozovatel sociálních sítí zabezpečil, že obsah reklamy nebude zobrazen osobám mladším 18 let.
m. Členové se zavazují, že budou využívat mediální prostor (TV, rádio, online), jehož cílová skupina je minimálně ze 70 % věkově 18+.
n. Na obalech výrobků bude nejpozději od 1.7.2024 umístěn symbol „18+“, upozorňující na zákaz prodeje a podávání alkoholických nápojů osobám mladším 18 let a zároveň tyto osoby samotné informuje o existenci zákazu.